Daca vrei sa te muti de la garsoniera la un apartament de doua sau trei camere prima data trebuie sa vinzi garsoniera. Vestea buna este ca vanzarea merge destul de repede, clienti sunt, mai ales ca viata la doua sau trei camere e destul de scumpa. Tranzactiile imobiliare presupun niste pasi foarte precisi de parcurs pana la vanzarea efectiva si la incheierea contractelor. Intr-o prima faza ai nevoie de actele de proprietate asupra imobilului, adica de un contract anterior de vanzare-cumparare, de un contract de donatie, de un certificat de mostenitor. Certificatul fiscal nu trebuie sa lipseasca, se elibereaza in trei zile dupa ce se depune o solicitare la registratura organului fiscal. Acestor documente le urmeaza cele legate de documentatia cadastrala, cadastru si intabulare, intocmite de catre un expert cadastral autorizat, cu termen de eliberare de 18 zile.
Foarte important este si extrasul de carte funciara, obtinut prin biroul notarial, al carui termen de valabilitate este de 10 zile din momentul eliberarii. Daca nu aveti timp sa mergeti la notar puteti sa delegati reprezentatii unei firme specializate pentru a obtine cat mai repede un extras pentru tranzactiile imobiliare. E simplu sa obtineti un extras cf prin eurosurvey, o firma cu peste 10 ani de zile experienta si o echipa tanara care poate sa va aduca toate actele dorite fara sa va deplasati nicaieri. E suficient sa discutati cu ei, sa faceti o cerere pentru un extras cf prin eurosurvey si sa asteptati o notificare din partea lor. Tot ei pot obtine pentru dvs. si certificate de performanta energetica, luate de la un auditor energetic atestat si eliberate in 24-48 de ore, cu valabilitate de 10 ani. Nu trebuie sa uitam de adeverinta eliberata de asociatia de proprietari/locatari din care sa rezulte ca nu sunt datorii si intretinerea e platita la zi.
Cu toate actele, in afara de extrasul de carte funciara, mergem la notar, unde se stabileste si parcursul tranzactiei, pretul oferit pentru imobil si unde trebuie sa fie prezente ambele parti. Daca exista mai multi mostenitori ai aceleiasi proprietati trebuie stabilite foarte clar care sunt partile fiecaruia si daca acestia si-au dat acordul pentru vanzare. Este bine sa existe aceste discutii in prealabil pentru a nu se pierde timp inutil la notar si a amana tranzactiile. De asemenea, apeland la firmele care obtin actele importante pentru noi ne ocupam de alte lucruri pe care le presupune tranzactia imobiliara, castigam timp, stim ca actele sunt obtinute rapid si intr-un mod corect. Consultantii firmelor care ofera astfel de servicii sunt dispusi sa va explice toti pasii necesar obtinerii actelor importante pentru tranzactii, sa va explice actele respective si insemnatatea lor.
In acest fel ajungeti mai repede sa va vedeti visul implinit, sa puteti sa va mutati in casa noua, actele pe care le veti primi de la firmele care le au intr-un timp scurt de la autoritati va vor fi de folos in finalizarea oricaror tranzactii cat mai repede pentru a va incadra in timp. Prezenta unei firme care sa stie exact de unde se obtin documentele si cum se obtin poate fi un avantaj considerabil mai ales in tranzactiile mai complicate, care presupun timp mai mult si mai multi pasi de urmat. Doar cei care stiu unde sa ceara si cu cine sa colaboreze vor reusi sa se descurce si repede, si bine in orice fel de situatie si sa scape de stres si de alergatura fara rost.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *